Gyóminerva-szki.hu | Felkartörés felszolgálónál – mikor dolgozhatok?

Gyógytorna felkartörés után

Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítés levétele után Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász Válltáji sérülést követően - ha az orvos megengedi a vállízület mozgatását gyógytorna felkartörés után lassan elkezdhetjük az óvatos bemozgatást.

Post navigation

Legszerencsésebb, ha egy gyógytornászt személyesen is fel tudunk keresni, aki személyre szabottan tanítja be a gyakorlatokat. Ha erre nincs mód, akkor az alábbi egyszerű gyakorlatokkal is biztonságosan elkezdhetjük a tornázást.

Számolni kell azzal, hogy a gyakorlatok — még a kíméletességet, fokozatosságot szem előtt tartva is — fájdalommal járnak majd. Alapvetően egy-egy gyakorlatot a fájdalomhatárig, illetve enyhébb fájdalomérzetig szoktunk végezni, viszont fontos tudni betegként, hogy a sérülésből csak a rendszeres tornával érhetjük el a sikeres felépülést. Hirdetés Fájdalomcsillapítás torna közben A fájdalom csillapítására tegyünk a torna előtt vagy után behűtött jégzselét — vagy egy zacskó zöldborsót a fagyasztóból — a kezelendő felületre.

Terápiás eljárások

Ügyeljünk rá, hogy a hűtés és a bőrfelület közé kerüljön egy réteg ruha, és maximum 10 percig tartson a hűtés. Egyéb esetben fájdalomcsillapítót is alkalmazhatunk.

Posted by Kutás Mercédesz on Featured Megsérült a válla? Válltörés érte? Nem tudja mi várható, műteni fogják a sérült végtagját vagy konzervatív, gyógytorna terápiát fog kapni? Vagy a műtét előtt és után szeretné egy terapeuta segítségét igénybe venni, de nem tudja, mire számíthat?

Kiindulópont Kiinduló gyakorlatként támasszuk alá ép karunkkal a sérültet úgy, mintha egy babát fognánk a karjainkban. Ringassuk a karjainkat jobbra és balra, miközben az ép karral segítjük a sérült végtag mozgását. Hajoljunk előre és engedjük lógni a karjainkat. Ilyekor a gravitáció segít a kar mozgatásában, enyhén megnyújtva az izmokat. A gyakorlatot széken ülve is lehet végezni.

Mi várható a bejelentkezés után?

Hajoljunk oldalra majd vissza, karjainkat lógassuk a testünk mellett szabadon. Tegyük a kezünket egy óriáslabdára és gördítsük a labdát előre és hátra.

Felkartörés utáni gyógytorna gyakorlatok Hét hete felkartörést szenvedtem. Alapvetően egy-egy gyakorlatot a fájdalomhatárig, illetve enyhébb. A fájdalom csillapítására tegyünk a torna előtt vagy után behűtött jégzselét — vagy egy.

Eleinte a labda lehet alacsonyan, pl. Ahogy telnek a napok, egyre jobban kiteljesedik a sérült kar mozgása. Végezzünk a gördítés közben körzéseket a labdával.

zsibbadás a combban radikális artróziskezelés

Egy gázcsövön, bordásfalon vagy egy falra rögzített kampón keresztül vezessünk át egy guriga fáslit - ehhez kérjünk segítséget. Álljunk háttal a fal mellé, tekerjük a fáslit a kezeinkre, a könyökünk így hajlítva lesz. A következő mozdulatoknál — egy daru mozgásához hasonlóan - az ép kar húzza fel a sérültet.

Így a sérült kart tehermentesítjük, mégis enyhe mozgásban tartjuk.

Fájdalomcsillapítás torna közben

Ha a kézízületek fájnak hogyan kell kezelni arra, hogy ne húzzuk fel a lapockánkat, vállunkat! Ugyanezzel a technikával nyújtsuk a könyököket előre, majd vissza. Nyújtott könyök mellette húzzuk a fáslit le az ép karral magunk előtt, majd próbáljuk meg visszaengedni.

Oldalsíkban a fallal párhuzamosan is végezzük a karemelést.

plazmolifting az osteoarthritis kezelésében fájdalom a vállízületben a fej elfordításakor

Végezzünk mellúszó mozdulatokat. Üljünk le egy székre, hátunkat támasszuk meg. Összekulcsoljuk a kezeinket és az ép kar segítségével végezzünk előre körző mozgást rajzoljunk nagy pocakot magunknak. Végezzünk visszafelé is körzéseket.

Kiindulópont

Nyújtsuk az összekulcsolt karjainkat magasra és vissza. Egy seprűnyél segítségével hatékonyan gyógytorna felkartörés után az ép karunkkal a másikat. Fogjuk meg a seprűnyelet és végezzünk körzéseket előre és hátra.

fáj a karok a vállízületekben zselatin az ízületek fájdalmáért

Emeljük fel a jobb és bal végét, nézzünk utána a szemünkkel. Nyújtott könyökkel csavarjuk jobbra és balra a karjainkat. Ahogy ügyesedik a karunk, bátran kezdjünk törölgetésbe és ablakpucolásba. A sepregetés, porszívózás és gereblyézés is hasznos tornagyakorlatok a sérült váll megerősítéséhez, ne féljünk az aktivitástól! Forrás: WEBBeteg.

Felkartörés Safe Laser