Futás=térdsérülés? 5 tipp a szakorvostól, hogy ne így legyen! | Nosalty

Hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Még több termék A gerincterapeuta szerint a profi futócipő az első és legfontosabb: futószaküzletekben akár az egyéni igényekhez is választhatsz lábbelit. A második pedig a kellően stabil izomzat a derék, a medence és a térd-boka körül.

  1. Valóban tönkreteszi az ízületeidet a futás? | Peak girl, Hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz
  2. Futás miatti sarokfájás kezelése Akut fázisban a cél a fájdalomcsillapítás és a gyulladáscsökkentés.

Az sem mindegy, hogy az ember milyen fizikummal vág neki a futásnak: egészségügyi probléma esetén nagyon fontos konzultálni egy gyógytornásszal, aki eldöntheti, megengedhető-e a futás az adott betegséggel. A derékfájás, a szülés utáni regenerációs időszak, a szétnyílt hasizom, az inkontinencia, az egyensúlyzavarokkal járó állapotok, az elhízás, a gyulladásos állapotok, előrehaladott diabétesz esetén veszélyes is lehet a meggondolatlanul végzett sport, súlyosbíthatja az állapotot.

Futás=térdsérülés? 5 tipp a szakorvostól, hogy ne így legyen!

Fájdalom futás után - Ha futás után jelentkeznek a fájdalmak, az arra utal, hogy az izmok, a kötőszövet túlfeszülése okozhat kompressziót az ízületben. Ilyenkor elképzelhető, hogy az ízületnek egyébként semmi baja, csak a megnövekedett nyomás nem tetszik neki.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Ilyenkor lazító technikákkal érdemes először próbálkozni, például masszázzsal, hengerezéssel, meleg fürdővel, szaunázással - tanácsolta Almásy Csilla. Ha a fájdalom állandósul, akkor muszáj szakemberhez fordulni, és a futást átmenetileg felfüggeszteni.

Ha időben teszi ezt meg valaki, nagyon jó eséllyel térhet vissza a futópályára - hívta fel a figyelmet.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz milyen futás ajánlott? Általános recept nem létezik arra, hogy milyen tempóban, milyen távolságot jó futni kezdőként, van, akinek a hosszútáv sem megterhelő, más a rövidtávot tudja inkább teljesíteni, illetve mentálisan és fizikailag vállalni.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Almásy Csilla azt javasolja, a monotóniát kevésbé tűrők inkább a rövidebb távot válasszák, közös gyógyulások akár színesítsék egyéb gyakorlatokkal az edzést, vagy a tempókat váltogatva pár percenként, esetleg terepre is kimehetnek, ahol a táj változatossága is oldja az egyhangúságot. Aki viszont szeret elmélyedni a gondolataiban, vagy kifejezetten állóképességi edzést szeretne, az válassza a hosszútávot.

A felkészülés bizonyos mértékig ugyanaz a rövid- és a hosszútáv esetén is, tehát az alapgyakorlatok ugyanazok. Első a futócipő Az igazán jó futócipő tartja a lábat, kényelmes, és bírja a strapát, így hozzájárul a helyes tartáshoz, a biztonságos mozgáshoz és a jobb teljesítményhez is.