Vállfájdalom fekvéskor | Harmónia Centrum Blog

Sportoló vállfájdalma

Elakadási szindróma

Kezdőoldal » Aktuális » Ha rendszeresen fáj a vállad, ezekre a gyakorlatokra okvetlenül szükséged lesz! Ha rendszeresen fáj a vállad, ezekre a gyakorlatokra okvetlenül szükséged lesz!

Németh Ágnes A vállízület három ízületből áll, melyek rendkívül nagy tartományban mozognak. Ez gyakran az ízület stabilitásának rovására megy, így ez az ízület, mely a leggyakrabban ficamodik. A vállban ízületi kopás ritkábban jön létre, mivel a váll nem tartozik a teherviselő ízületek közé, mint például a térd vagy a csípő.

Megdöbbentő tény, de a sportolók zöme küszködött már vállpanaszokkal. E vállproblémák jelentős része az ízület túlzott igénybevételéből fakad.

csípőmozgás kezelése fájdalom a lábak ízületeiben lapos lábak

Gondolj bele, hetente rendszeres edzéskor és versenyeken a sportágadnak megfelelően több százszor végzel a karjaiddal a fej fölött dobást, leütést, húzást pl.

Hihetetlen, de a túlzott igénybevétel általában a rossz technikával végzett mozgássoroktól alakul ki.

A vállfájdalom oka nem mindig ismerhető fel

A rendszeresen túl erős terhelés hatására elfáradnak a rugalmas szövetek, változik sportoló vállfájdalma izomerő, nem lesz gazdaságos az erőadás és koordináció a mozgás kivitelezéséhez. Mikrosérüléseket szenved a csonthártya, az inak, az izmok, az ízületi tok, a stabilizáló sportoló vállfájdalma, és az ízület egyensúlyi helyzete megbomlik.

sokkhullámú ízületi kezelés a térd ízületi kapszula gyulladása

Ezek eredményeként fájdalmas lehet a mozgás valamely szakasza, a sportoló nem tudja emelni a karját, fájdalmas izomcsomó, triggerpont tapintható, vagy a nyugalmi fájdalom miatt zaklatott az alvás. Vállfájdalom leggyakoribb okai lehetnek: rotátorköpeny,- ízületi tok, -porc sérülése, a nyaki- vagy háti gerincből eredő sugárzó fájdalom, kulcscsonttörés, a kulcscsont vállcsúcsi ízületének húzódása Tossy I-III. Ez utóbbi tipikusan esésből származó kerékpáros baleset következménye.

A felső karfonat sérülés plexus brachialis laesio a lapocka és felkarizmok mozgató ideg bántalma, amely miatt az elülső fűrészizom gyengül látványosan, és a lapocka belső széle elemelkedik a mellkastól. Úszóknál mi lehet a kiváltó ok? Milyen helytelenül rögzült technika fordulhat elő? Legtöbbször gyorsúszásnál az ejtett könyök, hátúszásnál nem megfelelő törzs és váll rotáció, pillangónál a túl széles vízfogás, túl szélesen húzott mell kartempó.

ujjkattintás ízületi fájdalom nézni a csípőízületi kezelést

Ha az úszó törzsizmai gyorsan fáradnak, akkor csökken a karok által kifejtett erő, rossz technikára vált. A gyorsúszásban a sportoló előrehajtását a széles hátizom és a nagy mellizom végzi dominánsan, a rotátorköpenynek lapockizmok, melyek stabilizálják a váll ízületet, emelik, kifelé forgatják a kart minden fázisban nagy a jelentősége. Ejtett könyökkel végzett rossz technika kiforgatva hagyja a felkart, ez jelentősen stresszeli a rotátorköpeny tapadáshoz közeli inas részét impingment szindróma.

minden ízület repedni kezdett és fájni kezdett olcsó gyógyszerek ízületi fájdalmak kezelésére

A lapocka gyakran aszimmetrikus állású és nem gátolja a váll normál működését tünetmentes sportolóknál sem. Ha tükörnél megfigyeled a vállöved mozgását, mindig az egész mozgásod figyeld meg, ne ragadj le a részleteknél.

Válasszon vállfájdalom specialistáink közül!

Országúti kerékpárosok kilométereket tesznek meg előrehajolt törzzsel, szűk mellkassal. Sajátos testtartás látható úszóknál is: előreesett váll, domború hát, előre helyezett fej. Bármelyik esetben a mellkas, vállöv mobilizálása, mellizmok nyújtása felüdülést jelent.

Oké, mivel kezdjünk? Lapocka stabilizációval - legfőképpen az elülső fűrészizom, csuklyásizom alsó részét célzó gyakorlatok - és a mellizmok nyújtásával jól funkcionáló vállövet kapsz.